zaterdag 2 mei 2015

Terror Speciaal nummer 3 - Het geheim van King Kong



Met een korte inleiding maken we kennis met King Kong, de uit de kluiten gewassen aap die we kennen van de King Kong films. Binnen een paar pagina’s wordt uitgelegd dat hij verliefd wordt op een meisje. Dat hij gevangen wordt genomen en dood wordt geschoten. We kennen allemaal het verhaal. Dit keer wordt er een nieuwe King Kong geschapen die weer verliefd wordt op een meisje. Maar dit verhaal wordt een goedkope sequel op het oude verhaal. Zij moet gered worden door een knappe held. Wanneer King Kong beseft dat hij geen seks met haar kan hebben denkt het meisje veilig te zijn. Fout gedacht.

Het is onbekend wie het verhaal en de tekeningen hebben gemaakt.
Zoals ik al zei is het een goedkoop verhaaltje, maar het einde krijgt toch een wending die ik toch kan waarderen. De tekeningen zijn ook prima en het zwart/wit past bij het lugubere verhaal.
Deze pocket leest als een horrorfilm uit de jaren 30 en 40. Dat vind ik de leukste periode van de horror film. De latere horrorfilms en strips vind ik veel te bloederig.

Het is niet de beste Terror strip, maar ik heb me er toch wel mee vermaakt.

---

Tags en links:
Horror
King Kong
Terror
Speciaal Nummer
De Schorpioen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten