vrijdag 13 mei 2016

Arsène Lupin - Victor van de Parijse recherche - een striprecensie


 Gentleman-inbreker Lupin slaat weer toe en het is aan inspecteur Victor Houtin om hem in de kraag te vatten.

Ook deze strip is weer naar een boek van Leblanc. Duchâteau zorgde voor het scenario en de tekeningen zijn van Drèze. Ik ben bang dat dit een hele korte recensie gaat worden. Al met al vind ik dit een prima album ware het niet dat de plot al eerder in een Lupin verhaal is gebruikt. Dat vind ik erg jammer. Maar de subplot is dan wel weer origineel. De jacht op Lupin is origineel verteld.
Als ik eerlijk moet zijn prefereer ik dit album boven het eerste album met dezelfde plot. Dat vond ik wat verwarrend verteld, dit album is helderder.



De realistische tekeningen zijn prima gedaan. De tijdsgeest, het speelt zich af in de jaren 20 van de vorige eeuw, is goed en gedetailleerd verwerkt in de tekeningen. Zo zijn er de typische jaren 20 auto’s en is ook gelet op wat voor kleding de mensen toen droegen.

Prima album voor iedereen die voor het eerst kennis maakt met Arsène Lupin. Wie al het andere werk uit deze serie al heeft gelezen bevat het weinig nieuws.

----

Genre: detective, misdaad
Links:
Arsène Lupin - De holle naald recensie
Arsene Lupin - 813 • Het dubbelleven recensie
Arsene Lupin - De kristallen stop recensie
Arsène Lupin - Het meisje met de groene ogen recensie
Arsène Lupin - Victor van de Parijse recherche recensie
Arsène Lupin wikipedia
Maurice Leblanc wikipedia
André-Paul Duchâteau wikipedia
André-Paul Duchâteau op de comiclopedia
Erwin Drèze wikipedia
Erwin Drèze op de comiclopedia
Collectie Detectivestrips op stripinfo.be
Arsène Lupin catawiki

Geen opmerkingen:

Een reactie posten