maandag 20 juni 2016

De avonturen van de Mini-mensjes - Minimensjes in Brontoxico - een striprecensie


Dit is het tweede deel van deze serie. In dit verhaal wordt professor Hondegger door de schurken van het kleine Zuid-Amerikaanse oliestaatje Brontoxico ontvoert. Het is aan de Vries en zijn vrienden om hem te gaan bevrijden.


In mijn recensie van het eerste deel schreef ik al uitgebreid over schrijver en tekenaar Seron, daarvoor verwijs ik naar die recensie.
Het eerste deel vond ik al erg leuk en ik moet zeggen dat dit tweede deel nog leuker en spannender is dan het eerste deel. De reis naar Brontoxico is erg spannend om nog maar te zwijgen over de uiteindelijke bevrijding van de professor. Hoewel dit niet echt een humoristische reeks is komt er ook zo af en toe wat humor om de hoek kijken. Zo wordt Stookers zeeziek tijdens een erbarmelijke zee reis en wordt de staart van een kat in de brand gezet om een van de kornuiten van de Vries te redden. Ik vind het einde ook heel goed, maar daar zal ik niet te veel over verklappen.


Prima album, zeker een aanrader.

---

Genre: Avonturen
Links:
De Mini-Mensjes - De uittocht recensie
De Mini-mensjes - Minimensjes in Brontoxico recensie
Pierre Seron wikipedia
Pierre Seron comiclopedia
Minimensjes catawiki
Minimensjes stripinfo.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten