zondag 17 mei 2015

De schakelaar



In ‚De schakelaar’ van Manara wordt, zonder dat ze het weet, bij Claudia, een frigide vrouw, een ontvanger in de hersenen geïmplanteerd. Als een schakelaar wordt aan gezet wordt ze geil. De schakelaar is in het bezit van een impotente, voyeuristische man. Te pas en te onpas zet hij de schakelaar aan. Dit levert hilarische momenten op.

Dit is het tweede Manara album wat ik lees. Het eerste was, het wat brave, ‚De reis van G. Mastorna’. Dit is een album waarin, vooral voor Manara’s doen, weinig seks in voor komt. Maar bij het lezen van dit album leerde ik de tekenstijl van Manara te waarderen. Toch duurde het nog jaren voordat ik ook echt Manara strips ging verzamelen.


Manara zorgde voor dit verhaal voor de tekeningen als het verhaal. Meestal zijn de verhalen van erotische strips niet zo erg goed. Vaak is het een aaneenschakeling van seks-scenes die onwillekeurig achter elkaar zijn geplaatst. ‚De schakelaar’ is daar een uitzondering op. Het is niet alleen een logisch verhaal van een vrouw die vlucht voor de schakelaar die haar geil maakt, maar het is ook nog eens een grappig verhaal. Ik heb erg moeten lachen om een scene waar Claudia, op een feestje, in haar geiligheid een kaars met daarop een 14 karaats diamant in haar kont stopt. De jarige job, voor wie de diamant bedoeld is, roept te pas en te onpas: ‚Mijn cadeau! Mijn cadeau!’. Een graaf en andere gasten op het feest proberen op alle mogelijkheden de diamant te bemachtigen. Maar de geile Claudia werkt niet echt mee.

Het is een erg leuk album.

---

Tags en links
Erotisch Erotiek
De schakelaar recensie
De schakelaar 2 recensie
De onzichtbare man recensie 
Vier vingers recensie
Milo Manara wikipedia
Schakelaar, De
Zwarte reeks
Manara, Milo
Sombrero

Geen opmerkingen:

Een reactie posten