maandag 5 oktober 2015

Cotton Kid - In naam van de wet en mister Pinkerton

 

In dit eerste deel van ‚Cotton Kid’ is Trevor een agent bij het Pinkerton detectivebureau. Hij verteld allemaal stoere verhalen aan zijn kleine broertje Kid. Maar in werkelijkheid heeft hij nog geen enkele boef gearresteerd. Wanneer hij er weer op uit moet om een crimineel te arresteren besluit Kid hem achterna te reizen. Kid ontmoet een ander jongetje, Ulysses genaamd. Deze geeft hem de bijnaam Cotton Kid omdat hij een katoenen pyjama draagt. Als Kid hoort dat iemand Trevor wil vermoorden probeert hij hem te beschermen. Dit doet hij stiekem omdat hij bang is dat Trevor hem niet geloofd als hij hem zou waarschuwen.

De tekeningen zijn van Didier Conrad, ook wel Pearce genaamd. Ik vind het erg leuk getekend. Het doet denken aan een kruising tussen Morris (Lucky Luke) en Franquin (Guust).

Het verhaal is van Jean Léturgie en Yannick le Pennetier (Yann). Léturgie heeft ook voor Lucky Luke geschreven. Yann heeft geschreven voor Guus (een parodie op Guust), Rocky Luke (een parodie op Lucky Luke), Marsupilami, Pin-up en meer recent voor De werelden van Thorgal.
Toen ik het album kocht had ik hoge verwachtingen. Ik verwachtte de humor die Goscinny in de Lucky Luke had gebracht. Helaas moest ik mijn verwachtingen bijstellen. Er zit zeker humor in dit album, dat kan ik niet ontkennen, maar het is niet zo grappig geschreven zoals Goscinny het zou hebben gedaan. Ik heb af en toe geglimlacht, maar ik ben zeker niet van mijn stoel gerold van het lachen. Desalniettemin heb ik mij best vermaakt met dit album.

---

Tags en links
Humor
Didier Conrad wikipedia
Jean Léturgie wikipedia
Yannick Le Pennetier wikipedia
Cotton Kid
Talent uitgaven
Conrad, Didier (Pearce)
Léturgie, Jean
Pennetier, Yannick Le (Yann, Balac, Pearce)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten