maandag 8 augustus 2016

Sherlock Holmes - De bloedige ster - een striprecensie


In Londen worden mensen op een lugubere manier vermoord; hun hart wordt uitgerukt en hun linker hand is afgesneden. Inspecteur Lestrade zit met zijn handen in zijn haar en roept de hulp in van Sherlock Holmes en zijn kompaan Watson. Het wordt al snel duidelijk dat er een sekte achter de moorden zit, maar als er een moord wordt gepleegd die niet helemaal lijkt op de voorgaande moorden heeft Sherlock Holmes een tweede mysterie op te lossen.

Dit is een verhaal naar de beroemde personages van sir Arthur Conan Doyle, maar deze strip is in zijn geheel verzonnen door scenarist Jean-Pierre Croquet. Het verhaal zit goed in elkaar. We weten natuurlijk allemaal dat Holmes het mysterie zal ophelderen en de daders zal weten op te sporen, maar de vraag hoe en wie heeft wat gedaan blijft onduidelijk tot de laatste drie pagina’s. Ook leuk vind ik dat Conan Doyle een cameo optreden, als paranormaal deskundige, krijgt in dit verhaal.


De realistische tekeningen zijn van Benoît Bonte. Ik moet eerlijk bekennen dat, van alle Sherlock Holmes tekenaars, ik hem de minste vind. Dit is het zevende Sherlock Holmes album uit de Collectie Detective strips reeks. In plaats van in de voetsporen te treden van zijn voorgangers Guy Clair, Stibaneee en Bruno Di Sano geeft hij zijn geheel eigen invulling aan hoe de personages er uit moeten zien. Zo maakt hij Watsons haar en snor bruin in plaats van zwart en geeft hij Sherlock Holmes een hele uitgesproken uitgestoken kin. Wel ben ik heel erg te spreken over de gedetailleerde achtergronden, die vind ik prachtig.

Maar alles bij elkaar opgeteld heb ik me toch prima vermaakt met dit album.

Genre: Detective
Links:
De hond van de Baskervilles recensie 
De rode bloedzuiger recensie
Het gevlekte koord recensie
Jack the Ripper recensie
De reuze rat van de Sumatra recensie
De aluminium kruk recensie
Het teken van de vier recensie
De bloedige ster recensie
Sherlock Holmes wikipedia
Arthur Conan Doyle wikipedia
Sherlock Holmes catawiki
Sherlock Holmes stripinfo.be
Collectie: detectivestrips stripinfo.be
Sherlock Holmes strips wikipedia
Jean-Pierre Croquet wikipedia
Benoît Bonte comiclopedia
Benoît Bonte wikipedia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten