woensdag 9 december 2015

De schakelaar 2 - een striprecensie



In het eerste deel maakten we al kennis met de frigide Claudia Christiani. Zonder dat ze het weet wordt er een ontvanger in haar hersenen geplaatst. Wanneer er aan de zender wordt gedraaid verandert ze in een bloed geile vrouw. In dit tweede deel heeft ze te maken met Faust die de zender in handen heeft. Het verhaal ligt in het verlengde van het eerste deel.

Ik las een andere recensie van deze strip waarin opgemerkt werd dat het verhaal van de hak op de tak springt en dat de dialogen van weinig hoogstaand gehalte waren. Dat kan allemaal wel waar zijn, maar toch vind ik het een vermakelijke strip. Claudia heeft een baantje als televisiepresentatrice bij een serieus programma dat milieu misstanden aan de kaak stelt. Des te groter is het schandaal als ze in de studio zich bloed geil gaat gedragen. Het contrast maakt het voor mij grappig.

Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat er van deze stripserie, die geschreven en fantastisch getekend is door Manara, ook een televisieserie is gemaakt. Deze heet Click en is begonnen in 1997. Op Youtube zijn er fragmenten uit deze serie te zien. Ik dacht dat het een grappige serie zou zijn en het is ongetwijfeld ook als comedy gemaakt, maar ik vond het stukke minder grappig dan de strips. Ik kreeg een gevoel van plaatsvervangende schaamte over me heen toen ik er naar keek. Zo zie je maar dat niet alle strips geschikt zijn om verfilmd te worden.

Ik vind dit album zeker de moeite waard. Er zijn in totaal vier delen in deze serie uitgegeven.

---

Tags en links
Erotisch Erotiek
De schakelaar recensie
De schakelaar 2 recensie
De onzichtbare man recensie 
Vier vingers recensie
Milo Manara wikipedia
Schakelaar, De
Zwarte reeks
Manara, Milo
Sombrero

Geen opmerkingen:

Een reactie posten