maandag 25 januari 2016

Follies - Carmen Bond - een striprecensie


Dit is het eerste deel uit de Follies reeks. ‚Carmen Bond’ bevat tien korte erotisch getinte verhalen geschreven en getekend door Alfonso Font.
Font begon al in de jaren 60 met tekenen. In die tijd tekende in die tijd hij meestal western, oorlog, mystery en horror series. In de jaren 70 werkte hij aan de serie ‚Historias negras’, ook uitgebracht als ‚Dark Stories’. Dit was een verzameling van 18 korte humoristische avonturen. Van deze ervaring had hij nog plezier bij het maken van de Follies strip ‚Carmen Bond’. In de jaren 80 ging hij zich richten op science fiction. Meer recent werk van Font zijn ‚Tex Willer’ en ‚Dylan Dog’.

Terug naar de ‚Carmen Bond’ strip. Dit is de tweede ‚Follies’ strip die ik lees. Ik dacht niet dat ik het leuk zou vinden omdat ik enkele ‚Sombrero’ strips, ook een erotische reeks, niet erg leuk vond. En ‚Rooie oortjes’ vond ik maar sporadisch leuk, ik vond het vaak te flauw en te plat. Dus ik dacht erotische strips zijn gewoon niet aan mij besteedt. Maar ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van de ‚Follies’ verhalen. Fonts verhalen vind ik erg grappig en hij heeft het ook heel leuk getekend. Het zit barstens vol met bloed mooie schaars geklede vrouwen die vlot op papier lijken gezet.

Dit album had ik voor deze recensie geleend van een vriend, maar ik ga deze serie zeker zelf ook verzamelen.

---

Tags en links:
Erotiek
Marilyn Avenue recensie
Alfonso Font wikipedia
Carmen Bond
Follies
Font, Alfonso
Loempia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten