maandag 24 augustus 2015

De Killer 5 - Met de dood in het hart



Dit is het laatste deel van de eerste cyclus van ‚De Killer’. Na het lezen van dit 5e album moet ik zeggen dat ik zeker niet teleurgesteld ben. Om een understatement te gebruiken. In dit laatste album zint de Killer op wraak. Wie is er op uit om hem te vermoorden?

Als ik op deze cyclus terug kijk vind ik dat Jacamon en Matz elkaar goed aanvullen. De passages waarin de Killer filosofeert zijn interessant gemaakt door symboliek toe te voegen. Denk aan de krokodil in het tweede deel. De actie scenes zijn heel dynamisch getekend. De extreme close-ups zorgen voor extra spanning. De verschillende tijdsbestekken zijn aangegeven door door elke periode de illustraties in één kleur te houden. Dit zorgt ervoor dat het verhaal goed te volgen blijft.

Het is ook een verhaal die realistisch over komt. Zo wordt er gewezen op het feit dat in films te pas en te onpas auto’s bij het minste of geringste ontploffen. Dit gebeurt in de praktijk maar zelden.

Ook de inkleuring is prachtig gedaan. En er is veel oog voor details. Zo ziet het geld er uit als echt geld.

Ik moet het weer zeggen: ‚De Killer’ is één van de beste stripseries die ik tot nog toe gelezen heb.

---

Tags en links:
Misdaad
De Killer 1 - Schot in het duister recensie
De Killer 2 - De valstrik recensie
De Killer 3 - In het krijt recensie
De Killer 4 - Bloedlink 
De Killer 5 - Met de dood in het hart recensie
Killer, De
Casterman uitgaven HC
Jacamon, Luc
Nolent, Alexis (Matz)
Casterman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten